Prin intermediul Formularului de contact aveți posibilitatea să:
-
beneficiați de asistență și îndrumare de specliatate în domeniul fiscal;
-
solicitați înscrierea în audiență;
-
transmiteți cereri, sesizări sau propuneri (petiții reglementate de O.G. nr. 27/2002);
-
obţineţi informații generale de interes public (conform Legii nr. 544/2001);
-
beneficiați de asistență tehnică servicii informatice;
Pentru a vă asigura că solicitarea dumneavoastră este soluţionată cât mai rapid, trebuie să completați Formularul de contact cu date reale, clare şi concise, incluzând în mod obligatoriu datele dumneavoastră de identificare. De asemenea, înainte de a completa Formularul, vă rugăm să aveţi în vedere că îndrumarea şi asistenţa de specialitate în domeniul fiscal sau informaţiile furnizate prin intermediul acestui formular exclud informaţiile exceptate de la accesul liber al cetăţenilor, sau pe cele care intră sub incidenţa secretului fiscal, precum:
-
informaţii solicitate în perioada în care contribuabilul este supus inspecţiei fiscale şi în legătură cu aceasta;
-
informaţii în legătură cu soluţionarea unor problematici care fac obiectul unor contestaţii formulate împotriva actelor administrative fiscale;
-
informaţii prin care se sugerează sau se prezintă modalităţi de optimizare a sarcinii fiscale;
-
informaţii privind activităţile comerciale sau financiare, datele personale, procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare;
-
date referitoare la contribuabil/plătitor, cum ar fi: datele de identificare, natura şi cuantumul obligaţiilor fiscale, natura, sursa şi cuantumul veniturilor, natura, sursa şi valoarea bunurilor, plăţi, conturi, rulaje, transferuri de numerar, solduri, încasări, deduceri, credite, datorii, valoarea patrimoniului net sau orice fel de informaţii obţinute din declaraţii o ri documente prezentate de către contribuabil/plătitor sau terţi.
-
informaţii în legătură cu reclamaţiile privind încălcarea prevederilor codurilor de conduită de către personalul angajat în cadrul unităţilor fiscale;
-
alte informaţii care exced atribuţiilor ANAF sau a căror furnizare este interzisă, conform legislaţiei în vigoare.
Informații cu privire situația fiscală personală pot fi obținute nemijlocit prin intermediul serviciului „Spațiul Privat Virtual” (SPV). Prin SPV puteţi să vă informaţi asupra obligaţiilor fiscale pe care le aveţi, puteţi descărca decizii de impunere începând cu anul 2013, puteţi verifica cum declară angajatorul dvs. contribuţiile de asigurări sociale etc.
Este important de ştiut că îndrumarea şi asistenţa contribuabililor în domeniul fiscal se asigură de către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului, şi se acordă în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1338/2008.
ANAF este operator de date cu caracter personal nr. 759/2009 autorizat de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal să prelucreze aceste date conform criteriilor de protecţie, confidenţialitate şi securitate prevăzute de Legea nr. 677/2001.