[ANAF]
ANAF > Direcţia Generală Control Venituri Persoane Fizice
  • Despre ANAF
    • Conducere ANAF >
      • Demnitari ANAF
      • Agenda conducerii ANAF
    • Organizare >
      • Regulamentul de organizare și funcționare
      • Organigramă
      • Resurse umane >
        • Concursuri
        • Posturi vacante
        • Testare profesională
        • Concurs Direcția Generală Antifraudă Fiscală
    • Strategii ANAF >
      • Programe și strategii
      • Rapoarte și studii
  • Asistență Contribuabili
    • Informații privind obligațiile fiscale >
      • Calendarul obligațiilor fiscale
    • Declararea obligaţiilor fiscale >
      • Toate formularele, cu explicații
      • Norme de venit
      • Prețuri medii produse agricole
      • Codurile CAEN
      • Cursuri valutare
    • Plata obligaţiilor fiscale >
      • Codurile IBAN
      • Nomenclatoarele obligațiilor
    • Programe utile
    • Legislaţie >
      • Buletin informativ fiscal
      • Codul fiscal
      • Codul de procedură fiscală
      • Circulare ANAF
      • Alte acte normative
    • Acorduri internaționale >
      • Convenții pentru evitarea dublei impuneri
      • Acorduri internaționale
    • Servicii oferite contribuabililor >
      • Servicii electronice oferite contribuabililor
      • Ghiduri curente și alte materiale informative
      • Întrebări și răspunsuri pe Facebook
      • Baza de date cu întrebări și răspunsuri - ANAFI
      • Adrese sedii ANAF dotate cu calculatoare destinate Self - Service
      • Campanie depunere Declarația unică 2021
      • Întâlniri cu contribuabilii
      • Acces date prin SMS
      • Catalogul serviciilor oferite contribuabililor
    • Carta contribuabilului
  • Servicii Online
    • Declaraţii electronice
    • Înregistrare/Înrolare persoane fizice și juridice în Spațiul Privat Virtual
    • Programări online
    • Verificare documente electronice eliberate în Spaţiul Privat Virtual
    • Registre >
      • Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA
      • Registrul persoanelor impozabile care aplică TVA la încasare
      • Registrul persoanelor care aplică plata defalcată a TVA
      • Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi
      • Registrul agricultorilor care aplică regimul special
      • Registrul entităților/unităților de cult
    • Rapoarte tranzacții și transferuri
    • Servicii WEB - ANAF
    • Lista persoanelor impozabile care au depus D089 pe propria răspundere
    • Obligaţii restante către bugete
    • Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)
    • Rambursare TVA din UE
    • Stadiul de soluţionare al unui decont cu suma negativă de TVA
    • Notificări
    • Aplicaţii în curs de dezvoltare pentru interesul contribuabililor
    • PATRIMVEN - specificații tehnice
  • Info publice
    • Informaţii de interes public >
      • Numele și prenumele persoanei responsabile pentru Legea 544/2001
      • Modalități de contestare
      • Lista documente de interes public și lista cu documente produse/gestionate de instituție
      • Rapoarte de aplicare a Legii 544/2001
      • Buletin informativ în baza Legii nr.544/2001
      • Buget >
        • Buget pe surse financiare
        • Situația plăților
        • Situația drepturilor salariale
      • Bilanțuri contabile
      • Declaraţii de avere şi interese >
        • Declaraţii de avere şi interese
        • Ghidul de completare a declaraţiilor de avere şi interese
      • Informaţii privind agenţii economici >
        • Listele contribuabililor mari şi mijlocii
        • Antrepozite fiscale autorizate
      • Formulare tip
      • Situația bunurilor imobile intrate în proprietatea statului
      • Lista achiziţiilor publice de produse, servicii şi lucrări
      • Ordin nr. 830/10-X-2006 al preşedintelui ANAF
      • RSS
    • Plan de măsuri pentru eficientizarea colectării veniturilor la Bugetul General Consolidat
    • Servicii oferite de ANAF
    • Formular de contact
    • Strategia Națională Anticorupție 2016 - 2020
    • Trasabilitate produse din TUTUN
    • Situaţia deconturilor de TVA cu opţiune de rambursare
  • Info ANAF
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Registrul Unic al Transparenței Intereselor
    • Relaţii internaţionale >
      • Prezentare
      • Proiecte >
        • Fonduri europene preaderare - finalizate
        • Fonduri structurale
        • Fonduri ENPI
        • Fonduri FSE
        • Program Hercule III 2014-2020
        • Fonduri ENI
      • Banca Mondială >
        • RAMP
    • Granturi Norvegiene 2009 - 2014
    • Granturi Norvegiene >
      • Fonduri bilaterale 2009-2014
    • Granturi Elvețiene
    • Anunţuri >
      • Valorificare bunuri din proprietatea privată a statului
      • Valorificare prin licitaţie a bunurilor sechestrate
      • Valorificare prin vânzare directă a bunurilor sechestrate
      • Anunţuri de achiziţie de bunuri şi servicii
      • Anunţuri acte administrative fiscale
      • Executări silite cu darea în plată
      • Lista centralizată a bunurilor perisabile
      • Anunțuri bunuri perisabile
      • Valorificări bunuri perisabile
      • Anunţuri de interes general
    • Buletin informativ în baza Legii nr. 544/2001
    • Hartă site
  • Info UE
    • Sancţiuni internaţionale >
      • Cadrul juridic privind sancțiunile internaționale
      • Regimuri sancționatorii
      • Ordine de blocare/deblocare
      • Informații utile privind sancțiunile internaționale
    • Info Brexit
    • Rambursări TVA din UE
    • VIES solicitare verificare cod TVA
    • VIES verificarea codului TVA
    • SEED verificarea autorizaţiei pentru accize
    • EMCS >
      • Prima pagină
      • Descriere EMCS >
        • Ce este EMCS?
        • Baza legală a EMCS
        • Schema simplă de funcţionare
        • Etapele de dezvoltare
        • Caiete de sarcini
      • Funcţionalitate >
        • Ce reprezintă FESS?
        • Descrierea funcţionării sistemului
        • SEED
      • Prototip EMCS
      • Glosar
      • Noutăţi
      • Contact EMCS
    • ICS2 - Sistemul de control al importurilor
  • Contact
    • Formular de contact
    • Numere telefon asistenţă contribuabili
    • Adrese unităţi fiscale
    • Adrese trezorerii
    • Afişare sediu unitate fiscală
    • Relații publice/mass media
    • Programul de funcționare al instituției
    • Petiții
{}

Descrierea programului


Ascultă

Complexitatea contextului economic al ultimilor ani şi presiunile în creştere generate de procesul de globalizare determină autorităţile fiscale să identifice noi vectori de creştere şi de eficientizare a activităţii. Identificarea şi fiscalizarea veniturilor real obţinute de unele categorii de persoane fizice, considerate cu potenţial sau risc fiscal, reprezintă o miză cu o importanţă deosebită pentru administraţiile fiscale moderne. În acest context, o categorie de contribuabili care face obiectul unei atenţii speciale o reprezintă segmentul persoanelor fizice cu averi mari (PFAM), datorită complexităţii şi dimensiunii afacerilor şi fluxurilor financiare pe care le gestionează, precum şi impactului semnificativ asupra sistemului general de impozitare a veniturilor pe care îl are conformarea sau neconformarea fiscală a acestora. Astfel, un număr tot mai mare de administraţii fiscale îşi înfiinţează unităţi dedicate acestui segment de contribuabili, în scopul unei mai bune înţelegeri a comportamentului de afaceri al acestora, al identificării riscurilor fiscale şi al îmbunătăţirii conformării la declararea şi plata impozitelor.

Toţi contribuabilii, indiferent de rolul lor în viaţa socială şi economică, trebuie să-şi cunoască drepturile, obligaţiile şi consecinţele cu care se vor confrunta în caz de neconformare. Menţinerea încrederii în sistemul fiscal presupune informarea permanentă asupra politicii şi strategiei fiscale, modalităţii de utilizare a banilor publici, dar şi asigurarea că toţi contribuabilii sunt trataţi corect.

În anul 2011, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a iniţiat procesul de creare a premiselor legislative şi organizatorice necesare implementării programului de asigurare a conformării fiscale a persoanelor fizice cu averi mari, ca o expresie normală de integrare a României în tendinţele globale de abordare a fiscalităţii.

Prin Strategia de conformare fiscală a PFAM pe baza managementului riscurilor, adoptată în anul 2012, a fost mandatată cu punerea în aplicare a unui program dedicat acestui segment de contribuabili Direcţia Verificări Fiscale din cadrul structurii centrale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (începând cu anul 2015, DVF a fost reorganizată sub denumirea Direcţia Generală Control Venituri Persoane Fizice).

În anul 2017 Strategia de conformare fiscală a PFAM a fost actualizată, în consecinţa adoptării Strategiei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală 2017 – 2020 şi ţinându-se seama de noile evoluţii şi tendinţe identificate pe plan internaţional în domeniul conformării fiscale pe acest segment de contribuabili.

Conform noii strategii de conformare adoptate, prin PFAM se înţelege persoana fizică rezidentă română care deţine o avere mai mare de 25 de milioane de euro, atât în România cât şi în străinătate, conform surselor de informaţii interne şi externe disponibile ANAF.

La momentul adoptării strategiei (mai 2017), grupul PFAM constituit pe baza acestei definiţii cuprindea 364 de persoane fizice, cu menţiunea că acest grup se actualizează anual, pe măsura preluării şi prelucrării de noi informaţii.

Programul are în vedere abordarea pe bază de risc a problemelor de conformare fiscală ataşabile acestei categorii de contribuabili, urmărind cunoaşterea şi înţelegerea aspectelor care caracterizează segmentul analizat şi a factorilor care influenţează neconformarea, articularea riscurilor fiscale specifice şi identificarea, proiectarea şi aplicarea tratamentelor celor mai eficace şi eficiente pentru îmbunătăţirea gradului de conformare.

Strategia pusă în aplicare, deşi include un program de selectare în vederea controlului şi alocarea de resurse semnificative pentru efectuarea verificărilor, nu se rezumă la aceste acţiuni. Obiectivul constând în creşterea conformării fiscale a segmentului contribuabililor persoane fizice cu averi mari, pentru riscurile identificate se aplică o paletă extinsă de tratamente, începând cu oferirea de servicii de asistenţă contribuabililor, informarea şi educarea acestora în scopul cunoaşterii şi respectării legislaţiei fiscale, comunicarea publică a mesajelor de încurajare a conformării fiscale. De asemenea, se pune accent pe dialogul cu organizaţiile profesionale şi practicienii din domeniul fiscal, în vederea identificării problemelor cu care se confruntă contribuabilii şi a soluţiilor celor mai adecvate, astfel încât, prin interacţiuni reciproce, să se pună bazele unui sistem de învăţare în comun şi să se amelioreze sistemul de practici fiscale din România, la cel mai favorabil cost pentru ambele părţi. Astfel, contribuabilii beneficiază de avantaje cum sunt costurile mai reduse ale conformării, reducerea riscurilor de controverse fiscale, optimizarea utilizării timpului afectat gestionării problemelor fiscale şi o mai bună înţelegere a legislaţiei în domeniu, iar administraţia fiscală îşi îndeplineşte rolul de îmbunătăţire a colectării veniturilor bugetare.

Un element de noutate al noii abordări strategice în materia asigurării conformării fiscale voluntare îl constituie utilizarea unui serviciu dedicat managementului relaţiilor cu contribuabilii PFAM, prin care fiecare persoană din categoria PFAM beneficiază de serviciile unui inspector fiscal, cu atribuţii în cunoaşterea şi gestionarea problemelor de conformare fiscală specifice şi a oferirii de servicii de calitate, particularizate. Se introduce astfel, în practica fiscală din România în domeniul conformării persoanelor fizice, conceptul modern de conformare prin colaborare normal cooperative compliance

Pe de altă parte, în scopul combaterii cazurilor în care contribuabilii nu înţeleg să se conformeze obligaţiilor legale, tratamentul fiscal pus în practică constă în efectuarea de verificări amănunţite şi inspecţii fiscale, utilizând analiza de risc pentru selectarea persoanelor care urmează a fi supuse controlului. Programul de control vizează atât corectarea situaţiei fiscale a contribuabililor selectaţi pentru verificări prin stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată şi, după caz, sancţionarea abaterilor constatate, cât şi încurajarea conformării fiscale generale a celorlalţi contribuabili, prin publicarea periodică a rezultatelor obţinute.

Direcţia Generală Control Venituri Persoane Fizice


Ascultă

Direcţia Generală Control Venituri Persoane Fizice (până în anul 2015: Direcţia Verificări Fiscale) este structura din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală desemnată să pună în aplicare Programul de conformare fiscală a persoanelor fizice cu averi mari (PFAM) . Direcţia a fost înfiinţată în anul 2011 ca unitate de conformare a PFAM şi reorganizată în anul 2015, preluând în activitatea sa şi Programul de selectare şi control pentru Persoanele Fizice cu Risc Fiscal (PFRF) în speţă, persoane fizice care nu se încadrează în categoria PFAM şi pentru care analizele efectuate au identificat riscuri fiscale ridicate. Pentru punerea în aplicare a Programului de control PFRF au fost înfiinţate în anul 2015 opt servicii de verificări fiscale care funcţionează în municipiile Bucureşti, Ploieşti, Galaţi, Iaşi, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova şi Timişoara.

Pe lângă punerea în aplicare a celor două programe de conformare bazate pe managementul riscurilor (o abordare modernă, nouă pentru ANAF) direcţia a implementat în administraţia fiscală din România o nouă activitate de control fiscal, şi anume verificarea situaţiei fiscale personale a persoanelor fizice supuse impozitului pe venit. Această activitate presupune controlul fiscal al veniturilor pe baza utilizărilor de fonduri, a patrimoniului şi a fluxurilor de trezorerie, prin utilizarea metodelor indirecte de control. Pentru implementarea noilor metode indirecte de control fiscal direcţia a beneficiat de o valoroasă asistenţă tehnică internaţională, furnizată atât de Fondul Monetar Internaţional, prin intermediul unui expert cu experienţă în agenţia fiscală americană (Internal Revenue Service), cât şi de agenţia fiscală britanică (Her Majesty Revenue and Customs) şi de agenţia fiscală franceză (Direction Generale des Finances Publiques).

Direcţia Generală Control Venituri Persoane Fizice are competenţa de a exercita atât verificarea situaţiei fiscale personale şi activităţile preliminare acesteia (analiză de risc, selectare) cât şi inspecţia fiscală parţială privind obligaţia de stabilire, reţinere şi plată a impozitului pe venit, asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, pe întregul teritoriu al ţării.

Verificarea situaţiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit are ca obiect examinarea totalităţii drepturilor şi a obligaţiilor de natură patrimonială, a fluxurilor de trezorerie şi a oricăror altor elemente relevante pentru stabilirea situaţiei fiscale reale a persoanei fizice verificate. în acest scop, inspectorii fiscali procedează la analiza tuturor informaţiilor, documentelor şi a altor mijloace de probă referitoare la situaţia fiscală a persoanei fizice verificate, obţinute inclusiv prin solicitarea de informaţii, în condiţiile Codului de procedură fiscală, de la terţi sau autorităţi şi instituţii publice deţinătoare, atât din ţară cât şi din străinătate, în baza convenţiilor internaţionale de schimb de informaţii sau, în lipsa acestora, pe bază de reciprocitate.

Direcţia asigură asistenţa contribuabililor, realizează campanii de informare şi educare a acestora, inclusiv prin transmiterea de notificări, cu precădere în cazurile în care se constată o conformare redusă faţă de veniturile aşteptate la declarare pe baza informaţiilor deţinute, organizează sau participă la întâlniri cu organizaţiile profesionale în scopul identificării posibilităţilor de plasare a mesajelor de încurajare a conformării fiscale a persoanelor fizice cu averi mari, precum şi în acela de a facilita identificarea problemelor şi soluţiilor aferente domeniului de competenţă al direcţiei şi pune în aplicare orice alte măsuri legale de natură să îmbunătăţească gradul de conformare la declararea veniturilor obţinute de contribuabilii care fac obiectul programelor de conformare. Avem astfel în vedere, pe lângă efectuarea controlului fiscal, şi punerea în aplicare a unor măsuri pro-active, care vizează încurajarea conformării voluntare, evitarea, de către contribuabili, a unor riscuri fiscale inacceptabile şi colectarea la termenul la care sunt datorate a veniturilor cuvenite bugetului de stat.

Organigrama Direcţiei Generale Control Venituri Persoane Fizice este prezentată mai jos:

Legislaţie specifică


Ascultă
  • O.P.A.N.A.F. nr. 2117/2018 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare fiscală a persoanelor fizice.- actualizat în data de 12.09.2018
  • O.P.A.N.A.F. nr. 675/2018 privind aprobarea metodelor indirecte de stabilire a veniturilor şi a procedurii de aplicare a acestora.- publicat în data de 13.08.2018
  • O.G. nr. 30/2017 privind modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 Cod procedură fiscală - publicat în data de 06.10.2017
  • O.P.A.N.A.F. nr. 1162/2016 privind aprobarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor persoanei fizice supuse verificării fiscale personale.
  • O.P.A.N.A.F. nr. 3695/2015 privind competenţa de exercitare a verificării situaţiei fiscale personale şi a activităţilor preliminare acesteia.
  • O.P.A.N.A.F. nr. 3696/2015 pentru stabilirea unor competenţei de exercitare a inspecţiei fiscale pe întreg teritoriul ţării.
  • O.P.A.N.A.F. nr. 3704/2015 privind stabilirea elementelor de patrimoniu şi de venituri ce trebuie declarate de persoana fizică supusă verificării situaţiei fiscale personale, precum şi a modelului declaraţiei.
  • Evenimente


    Ascultă
  • noiembrie 2017. DGCVPF a finalizat un proiect privind întărirea capacităţii administrative, derulat în parteneriat cu Agenţia Fiscală din Norvegia, având ca temă întărirea capacităţii administrative la nivelul ANAF în domeniul stabilirii rezidenţei fiscale şi identificării operaţiunilor derulate fraudulos prin utilizarea entităţilor off-shore, finanţat din granturi norvegiene.
  • mai 2017. Directorul general al DGCVPF a acordat un interviu publicaţiei online hotnews.ro , prezentând, în răspunsurile furnizate, informaţii privind rezultatele acţiunilor de control fiscal realizate precum şi abordările în materia conformării fiscale voluntare (interviul a fost publicat la data de 26 mai 2017).
  • mai 2017. Reprezentantul DGCVPF a participat, cu o prezentare privind Programul de conformare fiscală a persoanelor fizice – Rezultate şi perspective, la conferinţa cu tema Schimbarea paradigmei impozitării persoanelor fizice în România. Noutăţi în materie de controale fiscale organizat în Bucureşti de compania de consultanţă fiscală PricewaterhouseCoopers Romania, la care au mai participat reprezentanţi ai companiilor de consultanţă, mediului de afaceri şi mass-media.
  • iunie 2016. O delegaţie a Direcţiei Generale Control Venituri Persoane Fizice a participat, în perioada 30 mai - iunie 2016, la seminarul cu tema Persoane Fizice cu Averi Mari şi Strategii pentru imbunătăţirea Conformării Fiscale organizat la Ankara, Turcia, de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (O.E.C.D.).
  • martie 2016. O delegaţie a Direcţiei Generale Control Venituri Persoane Fizice a efectuat, în data de 17 martie 2016, o vizită de lucru la sediul din Portsmouth, UK, al Unităţii Persoane Fizice cu Averi Mari (High Net Worth Unit) din cadrul agenţiei fiscale britanice (Her Majesty Revenue and Customs) ocazie cu care au fost identificate o serie de bune practici în materia conformării fiscale a acestui segment de contribuabili, îndeosebi în domeniul managementului relaţiilor cu contribuabilii, tratamentelor alternative de conformare şi programelor de dezvăluire voluntară (voluntary disclosure programs)
  • decembrie 2015. Reprezentantul DGCVPF a participat, cu o prezentare privind Programul de conformare fiscală a persoanelor fizice, la conferinţa cu tema Conformarea fiscală voluntară: ultimul tren înaintea inspecţiei fiscale organizat în Bucureşti de compania de consultanţă fiscală PricewaterhouseCoopers Romania, la care au mai participat reprezentanţi ai companiilor de consultanţă, mediului de afaceri şi mass-media.
  • noiembrie 2015. Reprezentantul DVF a participat, în perioada 11-13 noiembrie 2015, cu o prezentare a programului aplicat în România, la Conferinţa cu tema Aplicarea metodelor indirecte pentru controlul fiscal al persoanelor fizice cu averi mari, organizată de Comisia Europeană -DG TAXUD şi Organizaţia Intra-Europeană a Administraţiilor Fiscale (I.O.T.A.) la Vilnius, Lituania, ocazie cu care au fost prezentate şi discutate atât abordări strategice la nivel mondial şi european, cât şi măsuri operaţionale şi variante de tratament al riscurilor fiscale asociate acestei categorii de contribuabili.
  • noiembrie 2014. Reprezentantul DVF a participat, în perioada 27-28 noiembrie 2014, la Conferinţa şefilor de administraţii fiscale din Europa de Sud-est, ţinută la Ljubljana, Slovenia în luna noiembrie 2014, dedicată abordării fiscale a segmentului PFAM.
  • noiembrie 2014. în data de 6 noiembrie 2014 Direcţia Verificări Fiscale a organizat o întâlnire cu profesioniştii din domeniul fiscal, în scopul încurajării conformării fiscale voluntare, la care au participat reprezentanţi ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi şi ai companiilor de consultanţă fiscală PricewaterhouseCoopers, Ernst&Young, KPMG, Delloite, Mazars Tax Romania, TPA Horvath, Apex, Taxhouse, BG Conta şi RSM Scot. în cadrul întâlnirii DVF a prezentat Programul de asigurare a conformării fiscale a persoanelor fizice cu averi mari şi principalele probleme de conformare fiscală identificate până în prezent prin activitatea specifică desfăşurată iar reprezentanţii mediului profesional au formulat o serie de propuneri în scopul creşterii conformării voluntare şi şi-au manifestat disponibilitatea de a participa în continuare la astfel de întâlniri, în vederea consolidării relaţiei dintre administraţia fiscală şi specialiştii din domeniul fiscal.
  • aprilie 2013. O delegaţie din cadrul Direcţiei Verificări Fiscale a participat la un schimb de experienţă în domeniul controlului persoanelor fizice cu averi/venituri mari prin aplicarea metodelor indirecte de control la Chisinău, Republica Moldova, în baza Acordului privind cooperarea în domeniul finanţelor publice încheiat între Ministerul Finanţelor Publice din România si Ministerul Finanţelor din Republica Moldova;
  • martie 2013. Personalul Direcţiei Verificări Fiscale a beneficiat de un program de pregătire profesională privind controlul persoanelor fizice furnizat de Fondul Monetar Internaţional în cadrul misiunii de asistenţă tehnică în domeniul persoanelor fizice cu averi mari, derulate în perioada 11 martie - 12 aprilie 2013.
  • octombrie 2012. în cursul lunii octombrie 2012, a fost organizată o întâlnire intre conducerea Direcţiei Verificări Fiscale şi reprezentanţii companiei de consultanţă Ernst&Young, în scopul identificării posibilităţilor de plasare a mesajelor de încurajare a conformării PFAM în mediul gestionat de Ernst&Young precum şi al identificării problemelor şi soluţiilor aferente domeniului de competenţă al direcţiei.
  • octombrie 2012. în cursul lunii octombrie 2012, personalul Direcţiei Verificări Fiscale a participat la un program de pregătire profesională privind controlul persoanelor fizice cu averi mari furnizat de experţi din cadrul administraţiei fiscale franceze (Direction Generale des Finances Publiques).
  • iulie 2012. în cursul lunii iulie 2012, personalul Direcţiei Verificări Fiscale a participat la un program de pregătire profesională privind controlul persoanelor fizice cu averi mari furnizat de experţi din cadrul administraţiei fiscale britanice (Her Majesty Revenue & Customs).
  • Procesul de selectie a persoanelor cu venituri mari care prezinta risc fiscal


    Ascultă
    • Procesul de selecţie a persoanelor fizice cu venituri mari care prezintă risc fiscal

    Acțiuni și Rezultate

    Ascultă

    I. Control fiscal

    Rezultate perioada ianuarie - iunie  2020*

    Persoane fizice verificate 61
    Venituri suplimentare nedeclarate (lei) 50.702.718
    Impozit pe venit şi obligaţii fiscale accesorii suplimentare stabilite (lei) 11.308.146
    * Activitatea de control fiscal a fost desfăşurată de 50 de inspectori; acţiuni aflate în planul de activitate la sfârşitul lunii iunie: 298 de acţiuni de verificare a situaţiei fiscale personale.

    Rezultate perioada ianuarie - decembrie - 2019*

    Persoane fizice verificate 237
    Venituri suplimentare nedeclarate (lei) 236.923.888
    Impozit pe venit şi obligaţii fiscale accesorii suplimentare stabilite (lei) 59.618.780
    Sesizări penale 20
    Valoare prejudicii (lei) 24.951.826
    * Activitatea de control fiscal a fost desfăşurată de 65 de inspectori; acţiuni aflate în planul de activitate la sfârşitul Iunii decembrie: 348 de acţiuni de verificare a situaţiei fiscale personale şi 1 acţiune de inspecţie fiscală parţială.

    Rezultate perioada ianuarie - decembrie 2018*

    Persoane fizice verificate 184
    Venituri suplimentare nedeclarate 336.307.772
    Impozit pe venit şi obligaţii fiscale accesorii suplimentare stabilite (lei) 87.119.489
    Sesizări penale 26
    Valoare prejudicii (lei) 39.083.648
    * Activitatea de control fiscal a fost desfăşurată de 70 de inspectori; acţiuni în curs de desfăşurare la finalul lunii decembrie 284 acţiuni de verificare a situaţiei fiscale personale.
    Arhiva Acţiuni şi rezultate

    II. Conformare voluntara

    Începând din anul 2012, de două ori pe an, direcţia transmite persoanelor din segmentul PFAM notificări privind declararea veniturilor din străinătate (depunerea declaraţiei unice), atât înaintea termenului de declarare, cât şi ulterior analizei declaraţiilor primite. Prin aceste notificări, contribuabilii sunt înştiinţaţi cu privire la obligaţiile fiscale care le revin în cazul obţinerii de venituri din afara ţării, modalitatea de declarare şi sancţiunile aplicabile în cazul nedeclarării şi sunt invitaţi să contacteze telefonic sau în scris direcţia în cazul în care consideră necesară obţinerea de informaţii suplimentare şi îndrumare. Modelul notificării transmise în luna iulie 2018 poate fi consultat aici .

    Urmare acestor campanii am reuşit creşterea semnificativă a conformării pe această categorie de venit, rezultatele fiind următoarele (pentru veniturile declarate pentru anul 2017, cu termen de declarare 31 iulie 2018, informaţiile prezentate sunt aferente datelor prelucrate în sistem până la data de 28.02.2019, urmând a fi actualizate periodic):

    Anul 2012 2013 2014 2015 2016 2017
    Persoane care au depus declaraţii D201 47 49 55 52 52 55
    Venituri din străinătate declarate (lei) 17.753.349 110.171.771 115.828.631 101.102.156 136.090.190 336.357.774
    Rabursări TVA din UE VIES Solicitare verificare cod TVA Verificarea codului TVA OSS Verificarea autorizatiei pentru accize EMCS MFP
    EMABucuresti WebsiteSolvit WebsiteTAXEDU Respect Reciproc

    Ministerul Finantelor Publice Ministerul Finanțelor
    © Agenția Națională de Administrare Fiscală - CNIF
    Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Modificarea neautorizată a acestui
    site web constituie infracțiune și se pedepsește conform prevederilor Legii nr. 161/2003 Titlul 3
    Complementary Content